MONTES FishIT er en brancheløsning til små og mellemstore virksomheder udviklet sammen med fiskeindustrien til fiskeindustrien.
MONTES FishIT tager udgangspunkt i branchens helt særlige behov og forenkler virksomhedens arbejdsgange, og med den direkte integration til økonomisystemet sikrer MONTES FishIT, at virksomheden altid er opdateret med de nyeste købs- og salgsdata. Vi ved, at når der handles fisk, så skal det gå hurtigt, og at sporbarhed er et vigtigt krav i fiskeindustrien.
Alt sammen i en nem og enkel arbejdsgang – så har du mere tid til det vigtigste, nemlig din forretning!
Bygget på standardkomponenter fra Microsoft
MONTES FishIT baserer sig på Microsoft standardkomponenter, som løbende opdateres og opgraderes til nyeste version.
Alt er nemlig opbygget i Microsoft Dynamics 365 Business Central, hvilket er en garant for et system, der kan integreres med fremtidens it-tjenester, som eksempelvis apps, webtjenester, Office 365 og Windows-versioner.
Enkelt værktøj til overblik
Dagens aktiviteter - i ét enkelt skærmbillede
Salgstavlen registrerer alt dit salg til kunderne
Udskriv direkte - rapporter, labels og leverandørmærker
Sådan gør du
Med MONTES FishIT får du et unikt overblik over dagens samlede aktiviteter – i et enkelt skærmbillede. Det er både tidsbesparende og vil samtidig optimere din forretningsgang.
DAGENS SALG – I salgstavlen registrerer du alt dit salg til kunderne, med angivelse af mængder, pris og LOT-nummer. Hvert salg og aftale er hurtigt registreret. I løbet af dagen har du fuldt overblik over solgte mængder opdelt efter vare, kunde og afdeling.
FAKTURERING AF DAGENS SALG – Efter dagens salg, kan du – på salgstavlen – opdatere de enkelte salg med kostpris, transportør, leverandør, mærke m.v. Der kan umiddelbart udskrives labels og lister til egen produktion, vognmænd og speditører.
Når salgstavlen er fuldt opdateret, kan du massefakturere dagens samlede salg på èn gang, samtidig med, at økonomisystemet bliver opdateret.
RAPPORTER, LABELS, LEVERANDØRMÆRKER – MONTES FishIT giver selvfølgelig mulighed for at udskrive vognmands- og speditørrapporter, manifester, fragtbreve, labels, DB-rapporter og de andre nødvendige dokumenter.
Der er desuden mulighed for registrering af indkøb og varedisponering til valgte leverandører, og der findes ligeledes et avanceret system til opsætning og beregning af provisioner til sælgere og leverandører.
Løsningen er bygget på nyeste version af Microsoft Dynamics 365 Business Central. Det betyder, at alle standardfaciliteter er til rådighed vedrørende fakturering og debitorstyring.
Sådan gør vi
MONTES FishIT er en integreret totalløsning, der understøtter fiskevirksomhedens behov for et samlet it-værktøj, der kan gøre hverdagen i din fiskevirksomhed lidt nemmere og enklere. Vi har sammen med fiskebranchen – udviklet MONTES FishIT med moduler, som er tilpasset specifikke ønsker fra branchen.
Vi forstår branchen og kan håndtere de udfordringer, branchen oplever i det daglige, når det drejer sig om køb og salg af fisk. MONTES FishIT er en teknologisk fremtidssikret løsning, som i standardversionen er fuldt integreret med alle Microsoft Office programmer.
Kom nemt og økonomisk i gang ved at leje din MONTES FishIT løsning sammen med Dynamics 365 Business Central økonomisystem – så får du alle fordelene samlet i en løsning.
Er du blevet nysgerrig, – så kontakt os. Vi giver gerne en demo.
Som det daglige værktøj i produktionen
Med FishIT i produktionen er det lynhurtigt at registrere råvareforbrug og færdigmelde en produktion. Systemet beregner selv kostpriser og laver lagertræk. Det hele i én enkelt arbejdsgang.
MONTES FishIT kan nemlig udvides med et avanceret produktionsstyringsmodul, som opfylder de særlige krav, der stilles i fiskeindustrien. Det integrerede produktionsstyringsmodul vil sammen med Microsoft Dynamics 365 Business Central sikre, at virksomheden får et komplet styringsværktøj.
I enkle og overskuelige skærmbilleder angives råvareforbrug og færdigvaremængder. Der kan angives en eller flere råvarer, som indgår i produktionen – hvilket resulterer i det antal forskellige færdigvarer, som produceres.
Da løsningen bygger på Dynamics 365 Business Central, gennemregner systemet kostpriser og laver lagertræk. Det er desuden også muligt at registrere andre varer og ydelser f.eks. via en oprettet stykliste. Samtidigt kan Dynamics 365 Business Centrals standardfaciliteter benyttes til avanceret produktions- og behovsplanlægning eller varedisponering – plus mange andre styringsfaciliteter.