MEDDB - MED-DATABASEN
"Kort sagt, databasen er let at bruge og enkel at administrere."
Grethe Larsen Strauss, udviklingskonsulent, Hjørring Kommune.
Læs deres historie her                                                                                                                                                

kontakt_knap 2014produktark_knap 2014
cases_knap 2014

MED Databasen er dit værktøj til:

  • Hurtigt overblik over aktivitetet
  • Gør organisationen overskuelig
  • Gennemsigtighed
  • Effektiv kommunikation på tværs
  • Planlægning og overblik over f.eks. uddannelse
  • Nem administration og vedligeholdelse 

Prøv MED Databasens offentligt tilgængelige oversigt over udvalg og medlemmer på http://demo.meddb.dk/

MED Databasen er et web-baseret værktøj. Løsningen har en primær funktion i forhold til MED-repræsentanterne. Her kan man finde og redigere detaljerede oplysninger om MED- organisationen og dens medlemmer.

Samtidig er der en offentlig tilgængelig side, der viser en generel præsentation af MED-organisationen og giver en begrænset e-mail funktion, så organisationens medlemmer også kan kontaktes udefra.

Gennemsigtighed
 
MED Databasen skaber gennemsigtighed i MED-organisationens sammensætning. MED-organisationen gengives i en interaktiv træstruktur helt ned på medlemsniveau. Desuden kan søgefunktionen bruges til søgning på udvalgsnavne.

Effektiv kommunikation
MED Databasen giver mulighed for ubesværet at finde og kontakte relevante kolleger på tværs af udvalg og roller. Ydermere kan MED-repræsentanter logge ind og udtrække e-mailgrupper. Disse kan sorteres ud fra tre søgekriterier: MED-rolle, organisatorisk forgrening og fagforeningstilhørsforhold.

Den offentligt tilgængelige side giver andre interessenter mulighed for at kontakte MED-udvalgene og Arbejdsmiljøgrupperne.

Overblik og planlægning af MED-uddannelse
Er kravene til udvalgenes sammensætning og kursusaktivitet opfyldte ude i MED-organisationens forgreninger? Det kan MED Databasen vise. De enkelte udvalg indstilles til de roller og kvalifikationer, der skal opfyldes. Er de indstillede krav ikke opfyldt, giver MED Databasen alarm med et rødt udråbstegn.

Hvem skal på uddannelse? - I MED Databasen kan der trækkes uddannelsesrapporter, som viser hvilke udvalgsmedlemmer, der mangler uddannelse. Udskrifterne lister de udvalg, hvis forudindstillede krav til udvalgsmedlemmernes kursusaktivitet er uopfyldte og hvilke medlemmer, som ikke har det pågældende kursus.

Uddelegeret vedligehold og administration
Opgaven med vedligehold løses bedst der, hvor tingene sker - ude i organisationen. Hovedadministratoren opretter lokale administratorer, som kan opdatere data om udvalg og personer i den forgrening af MED-organisationen, som de er sat til at administrere.

Redigeringen af data er enkel og overskuelig. I et enkelt vindue styres både personstamdata og tilknytninger til udvalg.

Centrale data, såsom MED-roller, MED-uddannelse og fagforening oprettes og redigeres af hovedudvalgsadministratoren.

Udtræk af informationer
MED Databasen giver mulighed for adskillige udtræk til Excel:

  • Udskrift af personstamdata.
  • Udskrift af uddannelsesbehov.
  • Udskrift af organisationsdiagram.
  • Statistik af ændringer i et eller flere MED udvalg. 

LÆS OM APV-DATABASEN HER

 

MED-topbillede

Hedevej 1 • 9800 Hjørring • Tlf: 9623 5050 • Fax: 9623 5051 • E-mail: info(at)montes.dk