FISHIT - salg og produktion

 "Vi kan bare ikke undvære salgstavlen i vores hverdag" konstaterer Henrik Andersen, økonomichef hos Chrisfish. Han fortsætter: "Vi har brug for nemt og hurtigt at kunne registrere dagens salg, samtidig med at vi opdaterer med data omkring batch, salgs- og kostpriser, leverandør information med mere".
Læs hele Chrisfish historie her.
kontakt_knap 2014
cases_knap 2014
produktark_knap 2014

FISHIT er en integreret totalløsning, der understøtter fiskevirksomhedens IT-mæssige behov for et værktøj, der kan gøre hverdagen lidt nemmere og samtidig tage højde for de udfordringer branchen står med.
Vi har - sammen med fiskebranchen - udviklet den løsning, der kan gøre din hverdag nemmere... 

FISHIT HANDEL
Når der handles fisk ved vi alle, at det skal gå hurtigt. Med løsningens salgstavle indtastes salgsordrer lynhurtigt. Kun kunde, antal og pris tastes i overskueligt skema. Efterfølgende kan yderligere data, som f.eks. batch, kostpriser, transportører og leverandører tilføjes, inden dagens omsætning faktureres med et enkelt klik.

Der er mulighed for automatisk oprettelse af indkøb til de valgte leverandører og der er avanceret system til opsætning og beregning af evt. provisioner til sælgere og leverandører.

Løsningen kan benyttes sammen med økonomisystemerne Microsoft Dynamics C5* og Microsoft Dynamics AX*. Det betyder, at alle standardfaciliteter er til rådighed omkring fakturering og debitorstyring. Dagens omsætning opdateres automatisk i det valgte økonomisystem.

FISHIT PRODUKTION
Med FISHIT PRODUKTION fås et avanceret produktionsstyringsmodul, der opfylder de særlige krav, der eksisterer i fiskeindustrien. Samtidig fås alle fordelene ved Microsoft Dynamics AX og produktionsstyringsmodulet hertil. På den måde får virksomheden et komplet styringsværktøj. 

I et enkelt skærmbillede angives råvareforbrug og færdigvaremængde. Angiv en eller flere råvarer som indgår i produktionen og det antal forskellige færdigvarer, der er resultatet af produktionen.

Løsningen bygger på Microsoft Dynamics AX*.  AX gennemregner kostpriser og laver lagertræk. Det er også muligt at registrere andre varer og ydelser evt. via en stykliste.

Derudover kan Microsoft Dynamics AX's standardfaciliteter naturligvis også benyttes. Det er bl.a. avanceret produktionsplanlægning, behovsplanlægning, varedisponering m.m.

__________________________________________________________________

Om FISHIT løsningen:
Løsningen baserer sig på Microsoft standardkomponenter, som løbende opgraderes. Det er den bedste garanti for et system, der kan integrere med fremtidens ny tjenester f.eks. nye styresystemer, nye mail-systemer og nye internettjenester m.m.

Løsningen drives via Microsoft Dynamics C5 eller Microsoft Dynamics AX. Det er en teknologisk fremtidssikret løsning, der i standardversionen er fuldt integreret med alle Office programmer. Det betyder,  at komponenter og funktionalitet fra økonomistyringssystemet kan anvendes fra Office-programmerne og via Microsoft Sharepoint Server.

Brugergrænseflade
Skærmbillederne kan tilpasses af den enkelte bruger, så de passer til hver medarbejders behov og arbejdsmetodik.
Systemet er baseret på Microsoft SQL, og når det anvendes sammen med Office-programmerne, opnås en hidtil uset frihed og brugervenlighed.
Data flyder frit mellem delsystemerne og gør brugeren i stand til at anvende Office-programmerne til en stor del af arbejdsopgaverne. 

Forretningsanalyse
Med Microsoft Dynamics AX´s omfattende analyse og rapporteringsværktøjer er det altid muligt at få fuldt overblik over driften eller dele af denne. Rentabilitet på afdelinger, kunder, varer eller grupper af varer eller andet kan til enhver tid vises - enten via en rapport eller i Microsoft Excel til videre analyse. Det er stort set kun fantasien, der sætter grænsen for analysemodellerne.

Ekstern kommunikation
Alle dokumenter kan umiddelbart sendes som PDF-dokumenter via e-mail med Microsoft Outlook, eller som fax med eksternt fax-system. Ønsker virksomheden at dele information mellem medarbejdere - eller kunder - publiceres udvalgte dokumenter og data med Microsoft SharePoint Server.
Derved bliver e-handel en integreret del af systemet. Udvalgte kunder kan selv bestille varer, hente fakturaer, se leveringstider m.m.
Data og funktionalitet kan gøres tilgængelig på en hvilken som helst platform - f.eks. via web-browser eller mobiltelefon.

Datasikkerhed
Alle data og dokumentreferencer lagres i Microsoft SQL database. Dermed stilles en række værktøjer til rådighed til back-up og vedligehold af databasen.

Hosting
Systemarkitekturen gør det naturligt også at tilbyde en hosted løsning. Programmerne kan afvikles på servere hos MONTES, som foretager alt vedligehold,  alle opdateringer og daglig back-up. Læs mere om MONTES hosting.

 *Du kan med fordel LEJE en løsning. For et mindre beløb pr. måned får du den fulde funktionalitet af både FISHIT og en Microsoft Dynamics løsning!!!

HVAD NU?
Kontakt MONTES på tlf. 96 23 50 50 eller send en mail til info@montes.dk

Så giver vi gerne en uforpligtende demonstration af systemet.  

Hedevej 1 • 9800 Hjørring • Tlf: 9623 5050 • Fax: 9623 5051 • E-mail: info(at)montes.dk